Hvorfor rangerer min konkurrent i Google bedre end jeg?

Har du selvstændig virksomhed og bruger du internettet i bare en vis grad er Google sikkert en vigtig markedsføringskanal for dig.

Google kan sende dig både gratis og betalte besøgende i form af hhv. De organiske søgeresultater og Google AdWords.

Den der betaler mest ligger øverst i AdWords – sådan er den altoverskyggende hovedregel her.

Men anderledes forholder det sig med de organiske søgeresultater, hvor det er en række sindrige algoritmer i Googles servere, der bestemmer hvem, der ligger nummer 1. At ligge nummer 1 er et spørgsmål om at levere det bedste resultat for brugeren og være relevant i forhold til søgningen – og et spørgsmål om søgemaskineoptimering. Netop søgemaskineoptimering som felt kan du lære mere om i OmUDD.dk-uddannelsen af Bigum & Co, hvor du over 8 intensive uger bliver dygtiggjort inden for online markedsføring. Læs mere om marketing uddannelsen her.

Din konkurrent rangerer over dig i Googles søgeresultater fordi at Google vurderer, han serverer en bedre oplevelse for brugeren end dig. En god oplevelse kan defineres fx ved hurtig indlæsning af din side, et relevant stykke tekstindhold og at din hjemmeside er en ressource.

Derudover betyder det meget, hvis andre sider linker til din side, da links i Googles øjne er anbefalinger af din side.

At skabe links til din side er en hel disciplin i sig selv med navnet linkbuilding – også en af de ting, du lærer mere om, hvis du deltager i online marketing uddannelse fra Bigum & Co.

Skriv kommentar

*